fredag

dålig uppdatering jag vet...aja ska försöka skriva allt som hänt

jamie har fått en blandning mellan blöjeksem och svamp så han får nu en salva som ska hjälpa men lilla plutte vad synd jag tycker om honom. han har varit lite röd så vi har smörjt in men sen blev det bara värre så jag ringde vårdguiden och dem sa att dem trodde det var svamp men jag vill inte ge honom nått om det inte behövs så jag åkte till bvc dagen efter för att demskulle få kolla på det och berättade vilken salva vi skulle ändvända. vi vägde och mätte honom när vi ändå var där och han hade nästan inte gått upp något men dem sa att jag inte alls behövde vara orolig eftersom han rör på sig så mycket nu och eftersom han äter på allt så får han i sig lite skit och bajsar oftare så det var inget att vara orolig över.
dem sa oxå att han ligger några månader före i sina rörelsemönster vilket jag inte hade en aning om men tydligen är det inte så vanligt att det är så medvetna och målmedvetna som han är. fast jag är inte förvånad han har ett temprament som heter duga och vet vad han vill :P
han reser sig upp mot allt numera vilket ärjätte kul men samtidigt såblir ja orolig för han sitter inte än så när han ställer sig så kan han inte sätta sig vilket resulterar i att han ramlar, man får passa honom hela tiden men de kommer väll det me. jag tror inte han förstår varför  man ska sitta eftersom han alltid vill förflytta sig.

vi har även varit och köpt tre klockor till lägenheten så man vet vilken tid det är:P sen skaffade vi en ny lampa till jamies rum, en grön bolllampa, det blev så bra! känns verkligen som det är ett riktigt hem nu, jag trivs så OTROLIGT bra och det känns verkligen som hemma! fan vad ja har saknat de genom åren, att ha ett ställe där man känner sig helt trygg och som är hemma!
juste vi fick äntligen tag på vårat köksbord som vi har väntat på och det blev jätte bra :) skönt att ha ett ordentligt bord i köket där man kan sitta 4 personer och äta.

idag åkte magnus, hans bror och pappa till åland på kill.helg för att fiska så jag och lillen är själva hemma.jag hoppas dom har det bra och jag tror dem behöver vara bara killarna ibland även om det känns lite tomt :P

när magnus ändå åkte bort passade jag på att bjuda över magnus mamma och ha en myskväll. det blev köttfärsbiffar med potatis,morötter,paprika och sås och ett gals vin :) sen blev det massa skitsnack i soffan.

måste sägaatt jag kännermig lyckligt lottad, jag har världens underbaraste son som får mig att le varje dag så det nästan gör ont, jag har världens bästa sambosom jag är så otroligt kär i! hela magnus familj och släkt har tagit emot mig och jamie med öppna armar och jag känner mig så omtyckt, jag hade verkligen inte kunnat önska mig mer.
känns nästan som en film och jag undrar lite om när jag ska vakna upp :P

ne nu ska jag gå och lägga mig och sova för imorgonkommer jana och kanske ella och så ska jag leka med min underbara prins till son och bara ha det bra.

dov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0