sjukstuga och finbesök

johanna och julia kom upp till stockholm i tisdags :) jamie och ja mötte upp dem på centralen och sen åkte vi till vallentuna centrum där vi åt pizza och hämtade ut mina nya underbara skor som ja köpt på nätet (din sko). sen tog vi en promenad hem. väl  hemma fick småpluttarna leka med varandra och de var så otroligt kul att se. jamie den lilla ligisten (:P) klättrade på julia och försökte äta hennes hår ( läs bita hemme i huvet) medans julia försökte sno jamies napp...men men . magnus kom hem tidigare än förväntat men gick snabbt och la sig eftersom han var trött efter jobb och föreläsning. småttingarna somnade och johanna och jag satt uppe och pratade ett bra tag, så otroligt skönt med någon som förstår vad man menar :) tack johanna för att du finns och lyssnar!
jamie sov inte allt för bra den antten men kanske inte var så konstigt eftersom julia fått låna hans säng och han sov först i vagnen och sen med mig och magnus i vår säng, vilket varken han eller vi är vana vid.
johanna och jag promenerade till öppnaförskolan med barnen som passade på att sova lite på vägen.
efter öppna förskolan åkte vi till secondhand butiken i täbykyrkby där det blev en del handlande för både mig och johanna :) jamie fick lite nya läder (3 tjocktröjor och 2 par byxor) och julia fick ett "piano (julklapp) samt en vår/höstjacka i rosa som var jätte söt. efter allt de åkte i in till centralen där vi sa hej då och dem åkte hem (hade gärna fått stanna mycket längre men så e de....) hoppas bara att vi ses snart igen!

magnus kom precis när johanna och julia klev på tåget men han iaf säga hej då. sen åkte vi hem....tröttasom vi var gjorde vi inte mycket den kvällen.
på morgonen hade amanda skrivit på fb och undrat när vi skulle komma förbi och hälsa på eftersom det var så länge sen sist så vi bestämde oss för att ta en tur in till stan.
underbart att träffa dem igen och kul för jamie att få träffa "mormor" och "moster":)
dock var jamie lite gnällig och ville inte alls äta när det var lunchdags men ja vill inte truga med maten så jag försökte bara igen senare men icke...lite ersättning och pärondryck tog han i alla fall. men sen kom det en liten kräkning...men med jamies historia var det inget konstigt med de som ja funderade över. men sen när vi skule gå då kom de med besked... en rejäl kräkning som inte var som de brukar...vi torkade av oss och bytta tröja på jamie sen gick vi och ja han inte mer än 100-200 meter innan jag kände att jag började må rikitgt illa...
magnus mötte oss och vi åkte hem tillsammans och inte långt efter att vi kom hem insåg vi det värsta...jamie ville inte äta och mådde märkbart dåligt jag mådde jätte illa frös som ett djur och var dålig i magen...fort kom det, vi sommådde bra på förmiddagen...

vi pratade med vårguiden och dem berättade hur vi skulle få i jamie ersättning eftersom fontanellen bbörjat sjunka ner (tecken på vätskebrist). Vi ringde Magnus mamma som var en ängel och åkte till apoteket och köpte vätskeersättnign och en örontermometer. det gick inte alls bra att få i jamie vätskeersättningen men vi lyckades få i honom lite ersättning utblandat med vätskeersättning. jamie klade sig från feber medans jag hade 38.9.... vi ringde tillbaka till vårguiden efter 2 timmar som dem bett oss göra och då ville dem att vi skulle åka in med honom så en läkare fick se honom. sagt och gjort, magnus mamma kom med bilen och körde oss.
efter nån/några timmar fick vi träffa läkaren som konstaterade akutmagsjuka/influensa....suck! men han tyckteatt jamie tog det rätt bra så vi fick åka hem igen. ahn påpeka dock att jag och magnus såg lite värre ut...
läkaren var underbar, väldigt trevlig och förstående medans sköterkan mer var som ett monster från helvetet...var inte de att hon var korkad men hon visade så tydligt att hon inte lyssnade på en och sa saker på ett riktigt dumt sätt....men men.

på vägen hem somnade jamie så vi passde på att stanna och handla lite yougurt och blåbärssoppa så vi hade nått hemma man kan äta om man inte mår så bra (som dessutom e milt för magen) sen när vi kom hemflyttade vi in jamies spjälsäng i vårat sovrum. jamie somnade som en stock (han hade vaknat när vi klivit ur bilden)
magnus och jag garderade upp med hinkar vid sängen och sa godnatt....

jag klarade mig oförsämt bra och men feber hade under natten börjat sjunka ( och har fortsatt under dagen) lite illamående och fortfarande dålig i magen men jag hade ju inte ätit allt för mycket så därför fanns det som tur var inte mycket att få ut....magnus däremot som varit optimistisk och ätat innan vi åkt in till sjukan hade de värre...redan på sjukhuset kräktes han och han mådde verkligen inte bra under natten min älskling...:(

Idag har jamie mått otrlolig bra för att vara sjuk, han har inte ätit lika mycket som han brukar men i alla fall tillräckligt för att jag inte ska vara orolig, han har velat vara en del nära men lekt en del själv med sina leksaker, min tappra lilla älskling!jag har mått upp o ner från och till men tror att det nog kommer vara bra i morgon förutom tröttheten som biter i en efter magsjuka. hoppas bara på att magnus blir bra...han har i alla fall blivit bättre under dagen så med en ordentlig natts sömn borde de bli bra.
jamies säng får stå kvar hos oss i natt i alla fall eftersom han inte e helt frisk så får vi se.

måste bara säga att min plutt är otrolig, efter han problem när han var liten och sjuk så har han bara haft en tredagars förkylning innan dehär och en bebis på 7 (nästan 8 månader) som får influensan och bara är riktigt dålig ett halv dygn och sen bara lite kinkigare än vanligt. det måste jag säga att i alla fall jag är imponerad över och jag hoppas för hans skull att han får fortsätta ha så bra imunförsvar.

nu ska ja krypa upp i soffan och mysa med mina två favoriter och jag hoppas ni ursäktar för otroligt dålig uppdatering....

p.s. på söndag kommermin bästa vän/ jamies gudfar äntligen hem från USA! d.s.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0